NABÓR DO PROJEKTU DOTYCZĄCEGO DOFINANSOWANIA MAGAZYNÓW ENERGII

Ogłoszenie o naborze Odbiorców Końcowych w ramach projektu parasolowego pn.: „Odnawialne źródła energii dla mieszkańców Gminy Kłobuck – magazyny energii”współfinansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027, Priorytet FESL.02 Fundusze Europejskie na zielony rozwój, Działanie FESL.02.06 Odnawialne źródła energii, z dnia 19 listopada 2024 roku.

Szczegóły i główne warunki naboru:

Gmina Kłobuck jako Beneficjent projektu ogłasza nabór Odbiorców Końcowych w ramach projektu parasolowego pn.: „Odnawialne źródła energii dla mieszkańców Gminy Kłobuck – magazyny energii” współfinansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027, Priorytet FESL.02 Fundusze Europejskie na zielony rozwój, Działanie FESL.02.06 Odnawialne źródła energii.

  1. Zakres projektu polega na realizacji w formule „zaprojektuj i wybuduj” przez wykonawcę wybranego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320) inwestycji dotyczącej rozbudowy istniejących instalacji fotowoltaicznych o magazyny energii elektrycznej  na potrzeby budynków mieszkalnych w liczbie 75 szt. na obszarze Gminy Kłobuck.
  2. Potencjalny Odbiorca Końcowy może wnioskować w ramach 1 nieruchomości wyłącznie o 1 magazyn energii elektrycznej.
  3. Magazyny energii elektrycznej będące przedmiotem projektu muszą być podłączone do istniejącej instalacji fotowoltaicznej produkującej energię elektryczną wykorzystywaną wyłącznie na potrzeby socjalno-bytowe gospodarstw domowych.
  4. Dopuszcza się udzielanie w projekcie pomocy de minimis.
  5. Planowany okres realizacji projektu: 2025 rok.
  6. Wysokość dofinansowania ze środków FE SL 2021-2027 do danej instalacji OZE nie może przekroczyć 95% kosztów kwalifikowanych.
  7. Odbiorca Końcowy zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego (w formie pieniężnej), związanego z wykonaniem instalacji OZE na własnej nieruchomości, w wysokości minimum 5% kosztów kwalifikowanych oraz ewentualnych kosztów niekwalifikowanych – zgodnie z zapisami umowy uczestnictwa w projekcie.
  8. Ostateczny koszt kwalifikowany wykonania danego zestawu zostanie określony na podstawie umowy z wykonawcą inwestycji, w tym oferty złożonej w ramach procedury zamówień publicznych.
  9. Podstawowe parametry i koszty przyjętego rozwiązania w ramach projektu przedstawiają się następująco:


    Wyszczególnienie Specyfikacja magazynu energii

    Wartość  brutto ogółem

    - koszty kwalifikowane uzależniona od pojemności danego magazynu

    Dokumentacja projektowa – 75 szt.

    1.230,00 zł

    w tym wkład własny Odbiorcy Końcowego (minimum 5% kosztów kwalifikowanych):

    61,50 zł

    Prace związane z rozbudową istniejącej instalacji fotowoltaicznej o magazyn energii elektrycznej 

    Łączna ilości w projekcie:

    75  sztuk, w tym o pojemnościach:

    - 6,5 kWh -  25 sztuk, 

    - 8 kWh - 25 sztuk,  

    - 9,5 kWh - 25 sztuk.

     

    Magazyn energii elektrycznej składający się z dwukierunkowego inwertera mocy i modułów bateryjnych:

    - o minimalnej pojemności 6,5 kWh lub 8,0 kWh lub 9,5 kW 

    (z tolerancją +10%),

    - o minimalnej liczbie 6000 cykli (jeden cykl to pełne naładowanie i rozładowanie baterii),

    - wyposażony w inteligentny systemem zarządzania/ monitorowania energii.

    Magazyn o poj. 6,5 kWh: 29.000,00 zł

    w tym wkład własny Odbiorcy Końcowego (minimum 5% kosztów kwalifikowanych):

    1.450,00 zł

    Magazyn o poj. 8,0 kWh: 35.000,00 zł

    w tym wkład własny Odbiorcy Końcowego (minimum 5% kosztów kwalifikowanych):

    1.750,00 zł

    Magazyn o poj. 9,5 kWh: 40.000,00 zł

    w tym wkład własny Odbiorcy Końcowego (minimum 5% kosztów kwalifikowanych):

    2.000,00 zł

UWAGA: ostateczna wielkość magazynu energii elektrycznej dla danego budynku zostanie oszacowana i przydzielona na etapie weryfikacji dokumentacji zgłoszeniowej.

Termin i sposób składania dokumentów zgłoszeniowych:

  1. Nabór Odbiorców Końcowych, tj. przyjmowanie dokumentacji zgłoszeniowej, będzie prowadzony od dnia 10.12.2024 r. od godz. 8:00:00 do dnia 31.01.2025 r. do godz. 13:59:59.
  2. Dokumentację zgłoszeniową należy złożyć do Urzędu Miejskiego w Kłobucku (liczy się data wpływu korespondencji do urzędu) w jeden z następujących sposobów:
    1) w formie papierowej - komplet dokumentów oryginalnie podpisanych (w przypadku kopii dokumentów - podpisanych za zgodność z oryginałem) w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Kłobucku na dziennik podawczy - osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego,
    lub
    2) w formie elektronicznej - poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP pod adresem http://epuap.gov.pl/; dokumenty muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym, a następnie załączone do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” i  przesłane na skrytkę Urzędu Miejskiego w Kłobucku.

Wykaz dokumentów zgłoszeniowych:

Dokumentację zgłoszeniową, jaką Odbiorca Końcowy musi złożyć celem ubiegania się o zakwalifikowanie do udziału w projekcie, stanowi wniosek o uczestnictwo w projekcie (będący załącznikiem nr 2 do Regulaminu naboru i realizacji projektu parasolowego) składający się z:

Część I. Deklaracja udziału w projekcie,

Część II. Ankieta dotycząca wyposażenia budynku mieszkalnego w instalacji oraz proponowanego magazynu energii, 

Część III. Oświadczenia, według wzorów zawartych we wniosku, tj.:

  1. oświadczenie potwierdzające prawo do dysponowania nieruchomością (tytuł prawny do nieruchomości) w okresie realizacji projektu oraz w okresie trwałości projektu – wskazane prawo zostanie zweryfikowane przez Beneficjenta na podstawie Elektronicznej Księgi Wieczystej dostępnej pod adresem https://ekw.ms.gov.pl,
  2. oświadczenie o nieposiadaniu zaległości finansowych wobec Gminy Kłobuck,
  3. oświadczenie dotyczące trwałości przedsięwzięcia,
  4. oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej w budynku mieszkalnym objętym inwestycją lub w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej – oświadczenie, że energia elektryczna będzie wykorzystywana wyłącznie na cele socjalno-bytowe (jeśli dotyczy) lub kopie zaświadczeń o pomocy de minimis albo oświadczenie o wielkości takiej pomocy, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy wraz z formularzem pomocy de minimis,
  5. oświadczenie o produkcji i zapotrzebowaniu na energię elektryczną oraz rozmiarze instalacji fotowoltaicznej (jeśli dotyczy) lub kopie zaświadczeń o pomocy de minimis albo oświadczenie o wielkości takiej pomocy, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy wraz z formularzem pomocy de minimis,

Część IV. Załączniki, zgodnie z wykazem zawartym we wniosku, tj.:

  1. klauzula informacyjna RODO (według wzoru zawartego we wniosku),
  2. zgoda współwłaścicieli na udział w projekcie – (jeśli dotyczy – według wzoru zawartego we wniosku),
  3. kopia umowy prosumenckiej zawarta zgodnie z ustawą z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii dotycząca instalacji fotowoltaicznej,
  4. kopie rachunków za energię elektryczną za okres ostatnich 12 miesięcy, liczonych od daty złożenia dokumentów zgłoszeniowych,
  5. dokumenty w celu uzyskania dodatkowych punktów podczas oceny merytorycznej (jeśli dotyczy), tj.:
    - zaświadczenie od Operatora z systemu dystrybucyjnego (OSD), potwierdzające występowanie zbyt wysokiego lub zbyt niskiego poziomu napięcia w sieci, które wystąpiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy, liczonych od daty złożenia dokumentów zgłoszeniowych,
    lub
    - odczyty, wykresy z systemu monitorowania instalacji fotowoltaicznej potwierdzające wyłączenia, które wystąpiły w ciągu ostatnich 12 miesięcy, liczonych od daty złożenia dokumentów zgłoszeniowych,
  6. kopie zaświadczeń o pomocy de minimis albo oświadczenie o wielkości takiej pomocy, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy (według wzoru zawartego we wniosku: oświadczenie dotyczące pomocy de minimis) wraz z formularzem pomocy de minimis (według  wzoru) – w przypadku niespełnienia warunków z oświadczeń, o których mowa w Części III pkt. 3 i 5.

UWAGA: 

  • Należy zapoznać się z Regulaminem naboru i uczestnictwa w projekcie, w tym z warunkami udziału i kryteriami oceny – ich spełnienie jest kluczowe, aby móc ubiegać się o udział w projekcie.
  • Należy zapoznać się ze wzorem umowy uczestnictwa w projekcie.
  • W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z pracownikami Urzędu Miejskiego w Kłobucku, pokój nr 3, tel. 34-31-00-182.

Załączniki:

  1. Zarządzenie Burmistrza Kłobucka
  2. Regulamin naboru i realizacji projektu parasolowego
  3. Wzór umowy uczestnictwa w projekcie.
  4. Wniosek o uczestnictwo w projekcie wraz z załącznikami (tj. dokumentacja zgłoszeniowa).
  5. Formularz pomocy  de minimis.

 

 

 

Galeria

Pliki do pobrania

informacja o cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.